Heating System

 

گرمایش

 

بخشی از تهویه مطبوع مربوط به گرمایش محیط در فصول سرد سال است. سیستم های گرمایشی متنوعی از دیرباز وجود داشته اند و سیستم های جدیدتر نیز با پیشرفت علم و تکنولوژی معرفی شده اند.

گرما یا انرژی گرمایی به روش های مختلفی تولید و به محیط مورد نظر برای گرم کردن منتقل می شود.

-  ایجاد مستقیم شعله در محیط یکی از ابتدایی ترین، ساده ترین و درعین حال ناکارآمدترین سیستم های گرمایش می باشد. مثال های این سیستم انواع بخاری های نفتی و گازی و شومینه هاست. این نوع گرمایش بدلیل استفاده از شعله در محل خطرات ذاتی مربوط به آتش سوزی، کم شدن اکسیژن محیط و بالارفتن غلظت گازهای سمی حاصل از احتراق همواره وجود دارد.

- تبدیل انرژی های دیگر به انرژی گرمایی یکی دیگر از روش های تولید حرارت می باشد. بطور ویژه انرژی الکتریکی تبدیل به انرژی گرمایی میشود. مثال این سیستم ها بخاری های برقی و کرسی های برقی است. این شیوه تولید حرارت محبوبیتی ویژه در کشورهایی دارد که انرژی الکتریکی خود را با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و یا سوخت های غیرفسیلی مانند سوخت هسته ای تولید می کنند. در کشور ما باتوجه به استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق و بالاتر بودن هزینه این انرژی نسبت به سایر حامل های انرژی این روش توصیه نمیگردد مگر در موارد اضطراری.

- استفاده از سیال واسط برای انتقال انرژی یکی دیگر از روش های پرکاربرد گرمایش است. در این سیستم ها سه جزء اساسی را میتوان نام برد که عبارتند از:

 

۱- منبع تولید حرارت(Heat Source) که وظیفه تولید حرارت را به عهده دارد.

 

۲- سیال واسط(Media) که وظیفه منتقل کردن حرارت تولید شده به محیط موردنظر را دارد.

 

۳- منتشرکننده گرمایی که وظیفه انتقال گرمای حمل شده توسط سیال واسط به محیط را دارد.

 

تنوع سیستم های گرمایشی نتیجه تغییر هریک از موارد فوق می باشد. به عنوان مثال منبع تولید حرارت های مختلفی برای گرمایش وجود دارند از قبیل:

 

گروه مهندسی تکنومک آماده ارائه مشاوره در انتخاب سیستم و تجهیزات گرمایشی بوده و با ارتباط با شرکت های معتبر در این زمینه، به عنوان تامین کننده این دستگاه ها در خدمت پیمانکاران و کارفرمایان عزیز می باشد. همچنین پس از طراحی سیستم، با دراختیار داشتن پرسنل کارآزموده، نصب و راه اندازی و خدمات این سیستم ها را با بالاترین کیفیت انجام می دهد.